Όταν το σινεμά συναντά το ελληνικό τοπίο…

Skopelos © GNTO/photo Domenico Albertini

Όταν η μαγεία του σινεμά συναντά το μαγευτικό ελληνικό τοπίο και το λαμπερό ελληνικό φως, το αποτέλεσμα είναι απλά μοναδικό…

Επικρατεί τέτοια ησυχία που νομίζεις πως αν κάνεις ένα βήμα θα ακουστεί εκκωφαντικό … Το μόνο που ακούς είναι ο ήχος της θάλασσας και τα τζιτζίκια να τραγουδούν λες και έχουν πιει δροσερή ρακί.. Και εκεί που νόμιζες πως αυτή η ησυχία δεν θα τελειώσει ποτέ, να σου ακούς τον πρώτο βοηθό σκηνοθέτη να αναφωνεί με αποφασιστικότητα «ήχος;» και τον ηχολήπτη να απαντά κουνώντας το κεφάλι, «τρέχει!». Επόμενη ερώτηση: «Κάμερα;» ̇ «τρέχει!», είναι η απάντηση! Ο κλακετίστας ξεπηδά σαν ξωτικό μπροστά από τον φακό αναγγέλλοντας με δυνατή, σταθερή φωνή τα αναγραφόμενα στοιχεία ενώ χτυπά δυνατά το πλαστικό (πια) έπαρμα της κλακέτας με μεγάλη ταχύτητα στην κίνηση, «ΚΛΑΚ».

Κάπως έτσι ξεκινούν όλα… Όταν η μαγεία του σινεμά συναντά το ελληνικό τοπίο το αποτέλεσμα είναι μοναδικό… Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς; Τα νερά της Αμοργού στο «Απέραντο Γαλάζιο» (The Big Blue, 1988) που μαζί με τον Γάλλο πρωταγωνιστή του (Jean-Marc Barr) ερωτεύεσαι και εσύ την ιδέα ότι κολυμπάς μαζί με τα δελφίνια στα νερά των Κυκλάδων;  Μέχρι και σήμερα καταφθάνουν στο νησί πολλοί Γάλλοι ταξιδιώτες που  ανυπομονούν και αυτοί με τη σειρά τους να χαθούν μέσα στο «απέραντο γαλάζιο»… Η’ μήπως το οσκαρικό «Mediterraneo» (1991) με τους Ιταλούς φαντάρους που γεύονται τις μικρές απολαύσεις της ζωής- σαν τον Οδυσσέα μαζί με τους συντρόφους του στην Χώρα των Λωτοφάγων- στο πανέμορφο Καστελόριζο; Τι ελευθερία και τι ομορφιά ξεπηδούσε από αυτή η ταινία…

Έτυχε εκείνο το καλοκαίρι των γυρισμάτων της χολιγουντιανής ταινίας «Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» (2001), να βρίσκομαι για οικογενειακές διακοπές στο νησί. Όπου και να πήγαινες θαρρούσες πως θα έβλεπες μπροστά σου κάποιον από τους πρωταγωνιστές της ταινίας. «Λες να δούμε την Πενέλοπε στην παραλία…»; «Λες να δούμε τον John Hurt σε κανένα ταβερνάκι να πίνει το κρασάκι του»; Είναι γνωστό άλλωστε πως ο Άγγλος ηθοποιός είναι λάτρης της Ελλάδας και της ελληνικής κουλτούρας. Έκτοτε, από το 2000, σημειώθηκε στην Κεφαλονιά αύξηση των αφίξεων για μια ολόκληρη τριετία. Οι φυσικές ομορφιές των Επτανήσων αποδείχθηκαν οι καλύτεροι πρεσβευτές του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό.

Ανάλογα κέρδη αλλά και τόνωση της τοπικής αγοράς απέφεραν και άλλες διεθνείς παραγωγές που κινηματογραφήθηκαν στην Ελλάδα, όπως η ταινία «Mamma Mia!«(2008) με τους Meryl Streep, Pierce Brosnan, και Colin Firth να διαφημίζουν έξοχα με τα χορευτικά τους την Σκόπελο. Η Angelina Jolie με τη σειρά της ανέδειξε διεθνώς ακόμα περισσότερο τη Σαντορίνη μέσα από την ταινία «Lara Croft: Tomb Raider» (2001). Η λίστα δεν έχει τελειωμό…

Το ελληνικό τοπίο εμφανίζεται αριστοτεχνικά φωτογραφημένο στην ταινία «Zorba the Greek» (1964), όταν όλος ο πλανήτης χόρευε συρτάκι ενώ οι πιο… ψαγμένοι κατέφθαναν στην Κρήτη μένοντας εκεί… για πάντα ̇ άλλοτε εμφανίζεται ανεπιτήδευτο (Summer Lovers, 1982)  ενώ άλλοτε γεμάτο ένταση, όπως στην ταινία «The Bourne Identity» (2002), μια ταινία που κυριολεκτικά σε ταξιδεύει από την Γαλλία στην Ισπανία, και από την Ιταλία στην Τσεχοσλοβακία, αλλά τις τελευταίες σκηνές της φύλαγε για την κοσμοπολίτη Μύκονο.

Η Ελλάδα αποτελεί όχι μόνο έναν ιδανικό προορισμό διακοπών αλλά και έναν ιδανικό τόπο κινηματογράφησης. Οι ανεξερεύνητες ομορφιές της, τα όμορφα χρώματα και το λαμπερό της φως μεταμορφώνουν το κάθε κάδρο σε πραγματική μαγεία…

Έρικα Κούκουνα

 

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>